dag 1, om mig!

jag heter Louise Segervist fast folk brukar kalla mig som lollo, lojsan och lajsan får höra lite olika beroende på vart jag är! är 16 år men fyller 17 år i juni som är typ om 6 månader. bor i en liten håla som heter hulared, trivdes väldigt bra här som liten och grät varje gång mina föräldrar bara nämnde ordet flytta, men nu när jag vill flytta till ulricehamn så verkar ingen så på mer än mina syskon ! har 2 syskon som är tvillingar på 14 år och en mamma och pappa. vet inte riktigt hur jag ska förklara mig själv, glad, och oftast positiv men är oftast väldigt rak med grejer, brukar säga vad jag tycker och tänker, vilket är en bra och dålig egenskap, ibland får man ta och hålla käft. är livrädd för ormar, kan inte kolla på en orm utan att jag ryser i kroppen, mår verkligen så äckligt dåligt av att se än. har ju dock bara sett 2 ormar och den ena va död.. och höll på att få panik! visst jag har sett ormar på universeum och sånt men aah ute i naturen menade jag mer.
går första året på omvårdnadsprogrammet på tingsholm som ligger i ulricehamn. varför jag valde att gå där är en massa saker, en sak är att jag va så trött på tranemo och ville komma till ett nytt ställe och lära känna nytt folk. och jag trivs extremt bra, skulle verkligen inte vilja byta!  mitt favorit ämne i skolan va svenska, men sen jag började på gymnasiet så har jag verkligen ångrat mig! har inget favvo ämne längre. och matte som jag hatade innan har jag faktiskt börjar gilla! gick ur 9an med 210 poäng och höjde mig i 3 ämnen den sista terminen vilket jag va väldigt stolt över! för första terminen i 9an kände jag att skolan låg på botten, va så skoltrött så sänkte mig och fick massa dåliga resultat på prov och de motiverade mig inte till att bli bättre heller, men jag lyckades och gick ur nian nöjd.
har en sommarstuga som ligger i olofsbo nere i falkenberg med egen tomt och sånt, ser havet från våran stuga och de är där jag tillbringar minst 3 veckor varje sommar och trivs som bäst på sommaren när jag är där nere. så om mina föräldrar skulle få för sig att sälja ( vilket dom inte kommer) skulle jag bli så extremt besviken! det är liksom mitt andra hem ! :)
finns nog inte så jätte mkt mer att säga, hoppas ni orkade läsa allt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0